Blog over het verbouwen van Kempenaar tot modern woonschip

We wonen al jaren op dit prachtige woonschip! Onze verdere avonturen zijn te lezen op www.waterloft.nl



maandag 15 november 2010

vloer leggen

Het was dit weekend tijd om te starten met het leggen van de vloer. Over 2 weken willen we klaar zijn om naar Zaandam te varen en dit is nog een van de grote klussen. We zijn een heel eind gekomen, ook de keuken is inmiddels gedaan. Komend weekend proberen we het af te maken.





























3 opmerkingen:

  1. Mooi project, prima website. Ben zelf betrokken geweest bij ombouw project van urker kotter (www.expeditionyacht.org) maar wil me nu op iets kleiner richten zoals een spits of kempenaar.

    Ik begrijp dat jullie doel niet echt rondvaren is (ik lees daar in elk geval niks over en ook de machinekamer wordt niet belicht). Mag ik vragen waarom de Kempenaar en niet een spits? Gewoon de extra breedte?

    Hoeveel hebben jullie ongeveer uitgegeven aan deze ombouw als ik vragen mag.

    Groeten,

    Thorwald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thorwald,

    De website van expiditionyacht.org heb ik ook wel eens bekeken; dat was alleen zo groots dat het wel wat ver van ons project afstond. Wij wilden initieel ook een kotter verbouwen, maar door weerstand bij de buren is dat niet doorgegaan. We hebben voor een kempenaar gekozen vanwege de breedte en dat is volgens mij ook heel slim geweest, want die extra meters (en het lopen onder de gangboorden) geven wel echt een ruimtelijk effect. We kunnen ook varen, de machinekamer is nog helemaal intact en qua navigatie hebben we het zelfs nog wat verbeterd. De nadruk ligt alleen met name op wonen, misschien dat we 3/4 keer per jaar varen, maar dan houdt het ook wel op.

    We hebben het vrij exlclusief af laten werken zowel qua materiaalgebruik als qua installaties, de uiteindelijke investering bedraagt uiteindelijk (zonder aankoop kempenaar) ca. 350.000 tot 400.000 euro.

    Ik heb ook nog wel ideeen om hier iets meer mee te doen, want dit is wel een hele bijzondere woning geworden. Wat zijn jouw plannen?

    Je kunt me ook rechtstreeks mailen: basvanschelven@yahoo.com
    Groet,
    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie klus. Laminaat ziet er ook mooi uit. heb zelf mijn eigen laminaat aangelegd en het is zo stiekem nog best veel werk. veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen