Blog over het verbouwen van Kempenaar tot modern woonschip

We wonen al jaren op dit prachtige woonschip! Onze verdere avonturen zijn te lezen op www.waterloft.nl



maandag 8 maart 2010

Het grote keuzefestival

Afgelopen vrijdag dacht ik nog dat we eruit waren. We zouden houtkachels icm met een zonneboiler en electrische CV nemen. Na een gesprek met mijn oom (www.steinarnhem.nl) hebben we toch besloten om geen zonneboiler te nemen (is niet zo'n mooi gezicht en niet erg efficiƫnt) en electrische CV is zeer inefficiƫnt. Dus het wordt toch een kleine warmtepomp die we aan het oppervlaktewater gaan koppelen. Alleen hoe doe je dat? Je kunt niet vies water door zo'n apparaat halen; het moet dus met een warmtewisselaar en dat betekent weer dat er iets gelast moet worden op het vlak van het schip en willen we dat nog doen dan moeten we dat in ca. 1,5-2 weken beslissen. Het schip ligt maar 1 keer op het droge immers. Veel keuzes dus. Vandaag ook de constructietekeningen van onze architect gekregen; het wordt steeds specifieker allemaal, maar het aantal keuzes neemt niet af, ze worden alleen steeds gedetailleerder. Nu gaat het om een randje hier en een randje daar....
Leuk is dat ik zondag met ons schip mee ga varen (met de vorige eigenaar) naar de werf in Friesland. Binnenkort is ie een stukje kleiner; mijn collega vroeg of ik het schip daarop wel voorbereid heb.....

1 opmerking:

  1. Hi Bas en Wendy! Succes met de grote avontuur! Ik heb deze post gelezen en ook jullie vragen over verwarming. Ik heb een oliekachel aan bord maar ik moet een andere oplossing vinden omdat ik vind dat ik een allergie voor de 'fumes' heb (sorry ik weet niet de Nederlandse woord). Als jullie een goede oplossing met de pomp hebben gevonden ben ik heel interesseerd. ik zal julllie blog vaker volgen!

    BeantwoordenVerwijderen