Blog over het verbouwen van Kempenaar tot modern woonschip

We wonen al jaren op dit prachtige woonschip! Onze verdere avonturen zijn te lezen op www.waterloft.nl



donderdag 4 februari 2010

geschikte werf zoeken

In ons koopcontract hebben we laten opnemen dat de verkoper het 50m. lange schip naar een werf naar keuze brengt. Ik zag het namelijk niet zitten (en ik mag eigenlijk ook niet) om het schip van deze lengte dwars door Nederland te varen. Dit betekent alleen wel dat we bij verkoop moeten weten welke werf we wat laten doen. Omdat we helaas nog niet het hele plan bedacht hebben, hebben we de werkzaamheden maar in 2 delen gehakt; alle zaken waar het schip de helling voor op moet (inkorting, standpijp, etc...) is 1 opdracht en de andere werkzaamheden (stalen dek, opbouw, verplaatsen autokraan etc) komen later in een offerteaanvraagronde aan de beurt. Vorige week zijn naar vijf werven offerteaanvragen verstuurd; sommige werven zijn zeer accuraat en gaan direct bellen om onduidelijkheden te vragen en anderen laten niets van zich horen (na meer dan een week nog geen reactie). Naar mijn idee is de mate van communicatie 1 van de belangrijkste redenen van selectie; daar gaat het immers vaak fout. Er zitten in ieder geval 2 goede offertes bij, waarmee we verder kunnen. Beide vallen ze binnen budget en dat is bij de start van het werk al wel leuk. Nu even wachten voordat we officieel opdracht kunnen geven.Loading Image

2 opmerkingen:

  1. Hallo Bas en Wendy. Ik kom zo terug maar op dit moment ben ik te druk met mijn wer. Ik ben benieuwd over deze blog maar omdat ik Engels ben duurt langer om het te lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice to read that you lie it; my english writing takes too much time. Sorry!

    BeantwoordenVerwijderen