Blog over het verbouwen van Kempenaar tot modern woonschip

We wonen al jaren op dit prachtige woonschip! Onze verdere avonturen zijn te lezen op www.waterloft.nl



zondag 14 februari 2010

Nieuwe ideeën

Vandaag zijn er veel leuke mensen langs geweest met goede ideeën over het nieuwe schip! Erg leuk om geïnspireerd te worden.

Sander (www.mirck.eu) heeft ons gewezen op de volgende opties:
- de slaapkamer kan beter helemaal voor zitten (met het bed in het lage gedeelte (1,5m hoog) en dan het bovengedeelte gelijk met de vloer (waarschijnlijk 10 of 20 cm. er boven). Daardoor komt er meer en logischer ruimte voor de badkamer, logeerkamer en waskamer.
- de trap zou meer open kunnen worden waardoor de ruimte onder de trap beter benut kan worden, maar het vooral ook een minder massief onderdeel wordt. Het steekt dan uit het blok van het toilet.
- verder is het goed om bij een toilet dat direct aan de woonkamer zit een voorruimte te maken, zodat frisse geuren en de privacy gewaarborgd worden.

Verder had onze vriend Sander Rutten de volgende interessante ideeën:
 - een kachel/ open haard  in de keuken, want daar zit je toch eigenlijk het meest; ik zie er wel wat in, maar Wendy moet nog overtuigd worden!
- een TV in de woonkeuken aangezien je daar vaak zit; ik wil in ieder geval een voorbereiding treffen om dat mogelijk te maken.Wendy ziet er helemaal niets in ;-)
- Een tweede vaatwasser voor het afruimen van de tafel; dit is wel een enorme luxe, maar misschien iets too much....

Vandaag toch weer wat interessante ideeën wijzer geworden!

2 opmerkingen:

  1. geweldig dit! ik (vrouw, human interested, relatienieuwsgierig, psychologie magazine lezeres) vraag me dan vooral af: HOE LOSSEN JULLIE DIT SOORT GESCHILLEN UITEINDELIJK OP? kan daar ook wat over worden losgelaten? lijkt me heel leerzaam.... IMKE

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vindt je dit dan niet mooi, Imke. Zoiets stel ik me erbij voor. Wendy is alleen nog niet helemaal overtuigd..... Hoe kan dat nu, Imke?

    BeantwoordenVerwijderen